Facebook Toestaan Niet toestaan

Samenvatting Bijzondere Algemene Ledenvergadering 31 mei 2021

4 juli 2021 21:45

Reinier Prenger

Samenvatting van de Bijzondere Algemene Ledenvergadering 2021, digitaal gehouden op maandag 31 mei 2021.

Verslag Bijzondere Algemene Ledenvergadering dd 31 mei 2021.

Opening
Secretaris Reinier Prenger opent om 20:31 uur de vergadering. Alle leden waren uitgenodigd om deze digitale vergadering bij te wonen; slechts 21 leden waren aanwezig, inclusief het bestuur. Het kledingplan en bijbehorend reglement kon men van tevoren downloaden.
Voor aanvang van de vergadering meldde Dennis Mooiweer zich af.

Kledingplan
In deze Bijzondere Algemene Ledenvergadering bestaat de agenda uit één punt, te weten het kledingplan.

Jordi Cossee start met het geven van toelichting waarom het kledingplan is opgezet:
* Duidelijkheid binnen de vereniging over kleding;
* Eenheid (uniformiteit) van tenues;
* Uitstraling en publiciteit Semper Altius;
* Vergroting sponsormogelijkheden.

Vragen die van tevoren waren ingestuurd zijn:
* Het reglement geeft niet duidelijk weer wat men krijgt; wat krijgt een speler? Antw: Een speler krijgt of een spelerstenue of een keeperstenue.
* Waarom zitten er ook kousen bij? Antw: De wens is om een compleet tenue aan te bieden.

Tijdens de vergadering kwamen nog de volgende punten aan de orde:
* Wordt hiermee niet de leider, die toch al veel aan zijn hoofd heeft, niet met nog meer verantwoordelijkheden opgezadeld? Antw: Behalve op het in ontvangst nemen en het inleveren van de tas is de inhoud van de tas de verantwoordelijkheid van het hele team.
* Is het bedrag van € 20,- vast, of wordt dit geïndexeerd in de loop der jaren? Antw: Vooralsnog lijkt het dat we de komende tijd kunnen volstaan met € 20,-. Wel is het zo dat we elk jaar indexeren, en dat we dat ieder jaar voor zowel de contributie als de kledingbijdrage zullen moeten bekijken.
* Is het gebrek aan kleedkamers niet een probleem hierbij? Antw: Het moet mogelijk zijn om altijd wel een momentje te pakken in een kleedkamer om de kleren uit te doen en gecontroleerd in de tas te stoppen.
* Hoe zit het met de samenstelling van de tas bij de senioren i.v.m. de verschillende maten? Antw: Dit wordt per team bekeken en "op maat" samengesteld.
* Bij de senioren bestaat de teamsamenstelling vaak uit meer spelers dan het in het kledingplan genoemde aantal. Antw: Geen probleem, ieder lid van een team krijgt een tenue.
* Hoe ziet het nieuwe tenue er precies uit? Antw: Rode broek, shirt is wit met een rode bies bij de mouw en een rode kraag. Jordi toont de tekening.
* Is het niet een ongelukkige timing qua invoering om na 2 ongelukkige jaren de contributie met € 20 te verhogen. Antw: Nee, bovendien is het eerste jaar die verhoging niet van toepassing.
* Moet je na de termijn van 3 jaar niet de kleding aan de leden geven? Antw: Nee, het eerste jaar is gratis, daarna betaal elk jaar het bedrag boven op de contributie zolang je lid bent. Daarbij zorgt de vereniging dat de kleding elk jaar in orde is. De financiële afschrijvingstermijn is 3 jaar, wij hopen natuurlijk dat de kleding langer meegaat.
* Als er een sponsor komt, gaat het geld dan naar de vereniging of naar het team? Antw: Dit gaat naar de vereniging; de sponsorcommissie is nog bezig een plan te schrijven wat er met dit geld gaat gebeuren.
* De afgelopen jaren is er van de sponsorgelden weinig naar de veteranen gevloeid. Hoe zit dat? Antw: Deze vraag wordt doorgeschoven naar het bestuur.
* Is het mogelijk om een extra shirt aan te schaffen? Antw: Omdat dit niet in het reglement staat, zal het bestuur hier een uitspraak over moeten doen. De webshop blijft bestaan voor alle overige accessoires.
* Hoe zit het met de accessoires? Is dit vrij aan te schaffen? Antw: Nee, er komt een apart voorstel voor.

Afsluiting
Het kledingplan wordt met grote meerderheid aangenomen. De sponsorcommissie gaat de komende week bezig met de inventarisatie.
Voorzitter Eelco Eijkman sluit de vergadering af met dankzegging aan Jordi Cossee voor diens presentatie en de heldere beantwoording van alle vragen.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!