Facebook Toestaan Niet toestaan

Samenvatting Algemene Ledenvergadering dd 30 oktober 2023

14 november 2023 9:45

Samenvatting van de Algemene Ledenvergadering gehouden op 30 oktober 2023 in de kantine van Semper Altius

Verslag Algemene Ledenvergadering dd 30 oktober 2023

Opening
Penningmeester Annend Hardoar opent op maandagavond 30 oktober 2023 om 20:30 uur de vergadering in de kantine van Semper Altius.. Aanwezig zijn 31 leden, inclusief het bestuur.

Ingekomen stukken
De ingekomen stukken bestaan uit:
* Het verslag van de kascontrolecommissie;
* Een vijftal schriftelijke afmeldingen.

Bestuursmededelingen
* Voor de robotmaaier is het uiterst belangrijk dat alle materialen (doeltjes, hoedjes, pilonnen etc.) van de velden verwijderd worden. De robotmaaier stopt ermee als hij tegen een dergelijk voorwerp aanbotst, en moet dan de volgende ochtend gereset worden. Vervolgens gaat deze de volgende nacht verder op de plek waar de botsing was.
* Vanuit de leden is meerdere keren de vraag gekomen wie er verantwoordelijk is voor het maaien van de slootkanten. Dat is de gemeente Rijswijk. De sloten vallen namelijk niet onder het sportpark. En in de gemeente is vastgelegd dat de slootranden slechts tweemaal per jaar worden gemaaid.

Notulen
De vergadering keurt de volgende notulen goed:
* De Algemene Ledenvergadering dd 14 november 2022.
* De Buitengewone Algemene Ledenvergadering dd 30 januari 2023.

Jaarverslagen
De vergadering keurt de volgende jaarverslagen goed:
* De secretaris namens het bestuur.
* De onderhoudscommissie
* De sponsorcommissie
* De jeugdcommissie
De uit het verslag van de sponsorcommissie voortvloeiende vraag is beantwoord.

Vaststellen beleidsplan
Dit wordt uitgesteld omdat de tijd voor de aanwezigen te kort was om dit goed door te nemen. Afgesproken is dat de aanwezigen nu tot de Kerst de tijd krijgen om het beleidsplan door te nemen en commentaar in te leveren.

Financiën (1)
Als introductie geeft penningmeester Annend Hardoar een toelichting op datgene dat door het bestuur het afgelopen half jaar is gedaan.
Na deze introductie is weer overgegaan naar de agenda.
a) Annend Hardoar geeft een toelichting op de jaarrekening 2022-2023, bestaande uit de balans en de resultatenrekening. Vragen uit de vergadering zijn beantwoord.
b) Eelco Eijkman leest het verslag voor van de kascontrolecommissie, bestaande uit hemzelf en Rob van Straaten. De opmerking die deze commissie had, is reeds opgelost.
De kascontrolecommissie verleent décharge aan het bestuur over het gevoerde financiële beleid over het boekjaar 2022-2023. De vergadering is hiermee akkoord.

Benoeming bestuur en commissies
Eelco Eijkman heeft zich kandidaat gesteld voor het voorzitterschap, gesteund door meer dan 3 leden. Hij is benoemd tot voorzitter voor de komende twee jaar.
In de commissies hebben we de volgende verandering:
De kascontrolecommissie moet een nieuw lid krijgen, omdat Eelco Eijkman nu is toegetreden tot het bestuur. Perry Telle meldt zich voor deze vacature.

Financiën (2)
a) Annend Hardoar geeft vervolgens een toelichting op de begroting voor het seizoen 2023-2024. De vragen uit de vergadering zijn beantwoord, en enkele acties zijn daaruit naar voren gekomen. De vergadering gaat akkoord met de voorgestelde begroting.
b) Het bestuur stelt een algehele verhoging van € 10 om de inflatie en de gestegen kosten op te vangen. De vergadering gaat hiermee akkoord.

Benoemingen
In de vergadering worden de volgende benoemingen vastgesteld:
* Wim van Bijsterveld wordt benoemd tot erelid;
* Jan Willem Jonker wordt benoemd tot lid van verdienste.

Rondvraag
De vergadering wordt afgesloten met een rondvraag. Dit heeft geleid tot enkele acties.

Afsluiting
Annend Hardoar sluit de vergadering onder dankzegging voor een ieders aanwezigheid. Het bestuur biedt alle aanwezigen een drankje aan.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!